14 Aralık 2014 Pazar

Kur Masayi Madam Despina....

Yine mi güzeliz, yine mi cicek? 


Evet Madam Despina meyhanesi bildiginiz Kurtulus son durakta. Boyle bir film vardi adi "Kurtulus Son Durak" idi hatta:) Kurtulus caddesinin sonundaki Carrefour'dan iceri girdiginizde biraz yurudugunuzde goruceksiniz zaten tabelayi... İceri adim attiginizda  o nostaljik havayi direk kokluyorsunuz.


Madam Despina Turkiye'nin ilk kadin isletmecilerinden. Meyhane adabina inanilmaz onem verirmis. Madam, herkes kendi masasinda eglenecek yoksa bir daha gelmesin dermis. Musamba masa ortuleri de 2006 yilinda olen Madam Despina'nin vasiyetleri arasinda. 



Aslinda 20 yil Esentepe'de isletmecilik yapmis Madam, daha sonra son donemlerinde Kurtulus'a tasimis meyhanesini. Mezeler gercekten cok leziz, ozellikle Despina'nin favasini cok begenirim ben. Ciger seven arkadaslarim da cigerini cok begenmekte zira. Dolaptan kendiniz de meze secebilirsiniz. Pacanga boregi de favoriler arasinda bu arada.


İceri kisim ve bahceden olusuyor Despina. Yazin bahcesi cok guzel oluyor. İceri kisim ise 2 bolum odadan olusuyor. İlk giristeki oda genelde uzun masalardan olusuyor. İkinci kisim oda ise daha kucuk, antika radyolarin bulundugu oda. 



Cuma, Cumartesi fasil oluyor. Ama oyle basinizi utuleyen fasilcilar yok. 2-3 sarki calip 20 dakika ara veriyorlar iyi oluyor:) Tam muhabbet yeri. Hani o eski dostlarla meyhane gunlerini yasayabiliyorsunuz.

Ve gelelim benim Despina'yi daha da cok sevme sebebime..Tam kasanın yaninda kocaman bir Ataturk portresi duruyor. Boyutlari bayagi buyuk, guzel..Gunumuzde o kadar unutmusuz ki bu portreyi duvarin bas kosesine asan isletmecileri. Heyecanla gidiyorum bas garsona, ne guzel diyorum, tebrik ediyorum sizi diyorum. Gozlerimin icine bakarak, o bas tacimiz, o olmasaydi burasi da olmazdi, su an boyle eglenemezdik diyor..Daha da bir seviyorum iste ben burayi.


Hemen gidip o guzel, yuce lider Atamizin yaninda onun en sevdigi icki rakiyla poz veriyorum. İcinizden minnettarliginizi tekrar dile getiriyorsunuz, daha da bir yakin geliyor bu masa bu kose. 



Ve veee tam giriste girerken Madam Despina'nin mudavimleri arasinda olan Meral Okay'in sozleri goze carpiyor. Daha sonra Sezen Aksu tarafından sarki haline de gelen bu misralar zaten iyice bir carpiyor sizi mekanda. Diyorsunuz ki İstanbul, meyhaneler ve dostlar...


Kur masayi Madam Despina
Kirli beyaz musamba ortuleri ser
Cek sediri asmanin altina
Yaninda bir ince Muzeyyen Abla

Yine mi guzeliz, yine mi cicek?
Hamdolsun
Taze mi bitti topik
Canin sagolsun
Amanin yine mi guzeliz, yine mi cicek
Hamdolsun
Altinbas kadehe yag gibi dolsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder