11 Eylül 2014 Perşembe

Balikci Sabahattin’e gitmelisin dediler, dogru dediler...

Son gunlerde sıkca duyar oldum bu Balikci Sabahattin adini. New York Times’a bile cikmis dusunun. Yeni yerler, mekanlar kesfetme hastası olan ben tabiki de bu mekani da denemeliydim. Bir arkadasimin dogumgunu de araya girince burada toplandik. Gitmek cok kolay aslinda. 



Saginiza Sultanahmet Cami’ni ,solunuza Ayasofya’yi alin ve o yoldan dumduz yuruyup once sag sonra sol yaptıgınızda karsıniza cıkan halicilardan asagi inip ilk soldan girin ve her yerde Sabahattin oklarını goreceksiniz zaten. Cankurtaran diye geciyor buralar. Bildiginiz buralarda hayat varmıs dostlar. Karafirin bile bir design  bir degisik, bir suru balikci, cafe tarzi yerler var. 


Tabi ki turist agirlikli ama ben hic bilmiyordum bu bolgeyi. Gidip gayet takılabilirsiniz aksamlari.

Balıkcı Sabahattin hem sik hem de salas bir yer. İki ruhu da barindiriyor. İlk girince asma yapraklari altinda masalar karsiliyor sizi sonra avlu gibi bir yere geciyorsunuz.

Bayagidir bu kadar lezzetli mezeler, ara sicaklar yememistim. Midyeli pilav, levrek marine, fener kavurma, kalamar direk tavsiye ederim. 



Asil kilit nokta ise ilk gelen o zeytinli ,salcali zeytinyagi tabagi. Ekmek yemeyen ben dilim saymayi biraktim bir sure sonra. Dondurmali irmik tatlisi da guzeldi bu arada.


Kesinlikle inanilmaz temiz, hijyenik bir yer. Her detayda bunu gorebiliyorsunuz. Tuvalatleri cok temiz ve konsept. Bir balikci tuvaleti icin cok seker geldi bana bu makyaj aynalari ve lavabo üzerindeki 100 çeşit dolu dolu sabunlar. 


Garsonlar inanilmaz terbiyeli, guler yuzlu. Hatta dogumgunu icin pastayi getiren garson tüm herkesi susturup bir sopranoya donusuyor. Bildiginiz sarkiyi kendi soyluyor ama Pavorotti tarzi; siz de kalakaliyorsunuz:)





Yaz aksamlari acik havada muhabbet icin cok guzel, tatli kendi halinde bir yer bence.

Guzelmissin vesselam begendik seni Balikci Sabahattin. Hele de sevdigimiz insanlar yanimizda olunca daha da guzel olmuyor mu her yer. Operimm:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder